Betekenisvol marketingproject op de agenda voor 2024?

Nu open: Dien vrijblijvend een aanvraag in voor campagnes, branding, content en merkstrategie.

Ava helpt

Herkaderen van abortuszorg.

Hoe veranderen we de manier waarop abortushulp wordt aangeboden en wordt gezien? En hoe kunnen we er voor zorgen dat Ava Helpt meer donaties krijgt, die bijdragen aan de verbetering van abortuszorg en waardoor Ava door kan vechten om abortus uit het wetboek van strafrecht te krijgen?

Een veranderde perceptie.

Veel media laat het lijken alsof er enorm veel mensen tegen een abortus zijn, maar in de realiteit is dat niet waar. Om er voor te zorgen dat de focus minder ligt op taboes en negatieve verhalen, zetten we een IPSOS onderzoek uit. Hieruit bleek dat slechts 3% van de Nederlanders absoluut tegen abortus is. 72% van de Nederlanders geeft aan een bekende steunen wanneer ze zou kiezen voor abortus.

Het naar buiten brengen van de juiste informatie.

Om op korte termijn meer donaties te krijgen, creëerden we een strategie en visuele identiteit voor informatieve social posts. Ava krijgt weinig subsidies toegekend doordat het taboe op abortuszorg doorwerkt in fondsen. Door de achterban en community van Ava inzicht te geven in oa. anti-abortus organisaties, subsidies en de taken van Ava, hebben we ze de kans gegeven om te helpen nu het zo nodig is.

Daarnaast ontwikkelden we de website www.ikwileenabortus.nl, waar heldere informatie wordt geboden over wat er precies gaat gebeuren als je kiest voor een abortus. Geen betuttelende keuzehulp of vage informatie, maar een helder stappenplan en overzichtelijke kaart waar je terecht kunt voor welke zorg.

Ava  is een van de organisaties die Marketing Schmarketing vrijwillig helpt en ondersteunt, omdat we achter hun missie staan.

Let's talk!