Music Moves
600 studenten tot vrijwilliger enthouisiasmeren
Goede dingen gebeuren als mensen samenkomen. Toen we gevraagd werden om een concept te creëren waarbij 600 studenten zouden worden gekoppeld aan meer kwetsbare mensen in Amsterdam, wisten we dat er een geweldige visie achter dit project zat. We werkten nauw samen met deze klant, een groep super enthousiaste vrijwilligers, en creëerden een volledige merkervaring. Om zo te helpen de vrijwilligers aan te trekken om dit project echt tot leven te brengen.
Stop! Motion time
Maak iets dat snel uitlegt waar Music Moves over gaat. So we did! We wilden iets maken dat bij het merk past, iets dat energiek, verbindend, levendig, kleurrijk, inclusief, duidelijk en informatief maar ook feestelijk en leuk is. We werkten samen met Stephan van den Brink en combineerden fotocollage en animatie om het juiste gevoel te krijgen voor deze uitleg video die van groot belang was voor de contentstrategie.
Nieuwe perspectieven
Het team van Music Moves deelden tijdens de conceptsessie de mooiste verhalen over hun ervaringen met vrijwilligerswerk. Een ander helpen verbreedt je eigen perspectief en laat je groeien als mens. Vrijwilligerswerk gaat niet alleen over het helpen van mensen in nood. Het gaat over contact maken met mensen buiten je eigen sociale kring en samen een oprecht leuke tijd hebben. We combineerden deze inzichten met de energieke elementen van de muziek die mensen samenbrengt en creëerden zo een merk dat levendig en fris is.
Website
Sociaal ondernemerschap is ook weten waar je je geld aan uitgeeft. De website bleef daarom helder en clean. Een one pager ontwikkeld om het concept over te brengen en direct vrijwilligers te activeren mee te doen.