Lees meer

Betekenisvol marketingproject op de agenda voor 2024?

Nu open: Dien vrijblijvend een aanvraag in voor campagnes, branding, content en merkstrategie.

Strategie & positionering

Strategie & positionering

strategie
concept
productie
Marketing Schmarketing onderzoekt waar een merk echt over gaat en ontdekt wat de merkboodschap nu relevant maakt voor mensen. Dit vertalen we in een strategische brand-blueprint die de fundering is voor de groei en ontwikkeling van alle merkuitingen.

Sinds 2018 creëert Marketing Schmarketing strategie voor positionering en merkcommunicatie voor (corporatie) start-ups, groeiende MKB ondernemingen, publieke organisaties, horeca-concepten, musea en en missiegedreven initiatieven. We combineren onze ervaring in gedragspsychologie, fashion & branding en het succesvol laten groeien van start-ups waardoor de Marketing Schmarketing Brand Strategy Blueprint onmisbaar is gebleken voor onze klanten.


Ervaren creative brand agency

Gespecialiseerd in diversiteit en inclusie

Dedicated brand director voor je merk

Deze klanten gingen je voor

Client LogoClient LogoClient LogoClient Logo
Client LogoClient LogoClient LogoClient LogoClient LogoClient Logo
Marketing Schmarketing vertaalt grote visies in krachtige strategieën.

Een solide fundering voor groeiende merken.

Om als merk continu relevant te blijven is een strategie nodig waar je op kunt bouwen. De brand strategy blueprint vormt een solide fundering om het merk, de producten of services en diverse doelgroepen met elkaar te verbinden. Deze vier elementen zijn cruciaal voor een goede merkstrategie

Let's talk!

Creativiteit is een proces

Merken vertrouwen op onze doorontwikkelde werkwijze om een strategie te creëren.
01

Reserveer een traject en plan een conceptsessie

Reserveren

Reserveren kan gemakkelijk door een aanbetaling te doen in de webshop. Wij nemen vervolgens contact met je op om een eerste gesprek te plannen.

Conceptsessie

De eerste stap is een conceptsessie. Dit is een manier gebleken om teams te verbinden en vroeg in het traject alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Tijdens een inputsessie zijn sleutelfiguren uit het bedrijf, of de mensen die het meest van het merk, de klanten of het team weten, aanwezig. Ook zijn in ieder geval alle beslissingsmakers over de strategie aanwezig zodat zij vanaf het begin betrokken zijn. Tijdens een conceptsessie doen we een deep-dive in het merk door te kijken naar beeld, waarden en door samen de ambitie en purpose van het merk via verschillende methodieken te bespreken.

Duur conceptsessie

Deze sessie duurt ongeveer 2,5 uur en vindt plaats op locatie of in onze studio in Amsterdam om het team in een frisse en creatieve mindset te krijgen. We adviseren om 5-7 mensen aanwezig te hebben tijdens de conceptsessie. Meer intern onderzoek is mogelijk op aanvraag.

02

Diepgaand onderzoek en analyse

Cultureel relevant onderzoek

Marketing Schmarketing onderscheidt zich door onderzoek te doen naar zowel de markt, de doelgroep als de culturele relevantie van een merk.

Wat is de kern van het merk en waar staat het voor? Wat vindt de doelgroep belangrijk en hoe uiten deze waarden zich in de huidige beeldcultuur? We onderzoeken het merk, de markt en de doelgroep om helder in kaart te brengen wat deze met elkaar verbindt. We vinden linkjes en patronen tussen waar het merk voor staat en hoe die missie terugkomt in onze cultuur. We onderzoeken welk archetype bij het merk past en welke menselijke behoeften het merk in voorziet om zo tot een solide strategie te komen. Zo creëren we een steeds rijkere cultuur van referenties om het merk heen, waardoor een merk steeds authentieker, meer eigen en onderscheidender wordt.

Doorlooptijd

Stap 2 en 3, de onderzoek en creatie fase duren samen ongeveer 3/4 weken. Tijdens dit onderzoek is er geen werk of input van het team nodig.

03

Concept creatie

Creatief haakje

Op basis van het onderzoek creëren we nieuwe connecties. Vervolgens ontdekken we een creatief haakje waardoor het merkconcept logisch en vertrouwd voelt.

Nu we de organisatie, de purpose en de markt goed begrijpen associeren we rondom het merk om het karakter steeds beter te leren kennen. We analyseren en combineren het onderzoek en de inspiratie om tot de kern van het merkgevoel te komen. We leggen nieuwe verbindingen om een sterk concept te creëren voor een authentiek merk met diepgang. Een merk dat mensen weet te raken voorbij ratio.

Doorlooptijd

Stap 2 en 3, de onderzoek en creatie fase duren samen ongeveer 3/4 weken. Tijden dit onderzoek is er geen werk of input van het team nodig.

04

Inspirerende presentatie

Doordat we het nieuwe merkconcept op een inspirerende en persoonlijke manier presenteren voelen teams direct dat ze met het merk aan de slag willen.

Deze oplevering duurt ongeveer 1,5 uur. Aanwezig zijn uitsluitend de teamleden die ook bij de input sessie aanwezig waren. In overleg en kan een sessie afgenomen worden waarin we de merkstrategie voor een grotere groep presenteren.

05

Ruimte voor feedback

Feedback momenten

Na oplevering zijn er twee feedback momenten om de strategie verder aan te scherpen. Daarna kan een eventueel vervolgtraject gekozen worden om de strategie tot leven te laten komen. Bijvoorbeeld in een nieuwe visuele identiteit, een activatiecampagne of creatieve content.

Doe nu een snelle aanvraag

✓ Geheel vrijblijvend
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Let's talk!

Let's talk!

Waarom Marketing Schmarketing

Stapel geïllustreerde Marketing Schmarketing 'krantjes' met een groene achtergrond.
Stapel geïllustreerde Marketing Schmarketing 'krantjes' met een groene achtergrond.

Waarom Marketing Schmarketing

💥 Kleine agency sinds 2018
dus korte en directe lijnen. snelle doorlooptijden

🌈 Breed netwerk van creatives, journalisten en media
Veel kruisbestuiving, uiteenlopende klantgroep en werkervaring

✨ Marketing Schmarketing produceert
van podcasts, journalistieke artikelen, video’s, fotografie, trend reports, media analyses en onderzoeken.eigen studio

🕺 Serieus talentvolle onconventionele mensen
Zijn geen onderdeel van iets groots en kunnen onconventioneel dingen zien. kritische denkers, nemen niet zomaar dingen voor waar aan. Herkaderen dingen, of zien hoe meerdere dingen tegelijekrtijd waar kunnen zijn. Veel kennis van gedragpsychologie en visuele cultuur

⚡️ Enthousiasme
Als we eenmaal een campagne aan het maken zijn, doen we dat ook helemaal volle kracht. Humor en fun

💸 Zijn maatschappelijk betrokken.
doen vrijwillige projecten op lokaal niveau want dat moet versterkt wordenco creatie met klanten. Onderdeel queer community. Activisme. Onafhankeijke denken.